BUNGA OR FLOWER










Biji Benih Pokok Selasih

Biji benih englis basil yang banyak digunakan dalam masakan itali dan barat. Satu paket biji benih mempunyai berat bersih sebanyak 2g.Biji benih telah di semai dan terbukti boleh tumbuh.




Belimbing Tanah

(Oxalis barrelieri L. ) Flower













Pokok bunga jeruju







Nama Tempatan:


Akar Pisang / bunga pisang-pisang
Nama Saintifik:Desmos chinensis Lour
Nama Lain:Akar kenanga, kenanga hutan,kenanga bangkok, akar pisang-pisang, pepisang, merpisang, pisang-pisang buku, tepang, pagar anak, akar sugi-sugi, akar sesugi, akar singga, sekenchong, sempoh barok, akar miriam, jari ayam, akar darah,Rungus,giring-giring, Dwarf ylang-ylang shrub
Famili:Annonaceae
Lokasi dijumpai:Tumbuhan hiasan di Halaman
Asal:Asia tenggara







Pokok Bunga Pagoda - Clerodendrum paniculatum

Pokok Pagoda atau nama botaninya Clerodendrum paniculatum, dinamakan sedemikian kerana bentuk bunganya yang berbentuk pagoda.






Bunga raya Hibiscus Rosa Sinensis

Hibiscus Cina (Hibiscus rosa-sinensis L.; Keluarga Malvaceae) adalah pokok renek asal di barat Asia, juga dikenali sebagai mawar China dan bunga Kasut. Ia ditanam secara meluas sebagai hiasan di seluruh kawasan tropika dan separa tropika. Bunganya besar, merah, keras, tetapi tidak berbau.

Pelbagai cultivars, varieties, dan hibrid telah dihasilkan, dengan warna bunga pelbagai dari putih kepada kuning dan kuning bata dan merah jambu lembut, dengan kelopak set tunggal dan berganda. Bunga ini digunakan bagi mengilat kasut disebahagian India.
























 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response.
0 Responses
Leave a Reply